LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Sídlisko Podbreziny pretína koryto rieky Smrečianka. Bytovky stoja na oboch stranách a ľudia pri prechádzaní využívajú niekoľko mostov.
Most v jeho južnej časti stojí od čias, keď sa sídlisko len stavalo.
Opravy vydržia nanajvýš tri dni
Postavili ho len ako dočasný most. Ani zďaleka nebol navrhnutý na takú záťaž, akej musí odolávať dnes, o čom sa každých pár minút na vlastné uši presviedčajú ľudia z blízkych bytoviek.
Most na Opavskej ulici má železnú konštrukciu s drevenými doskami, po ktorých prechádzajú nielen peší, ale aj autá. Vrátane nákladných. Železné pásy pribité k drevenej podlahe sa roztancujú zakaždým, keď po nich prejde auto.
Mesto most v rámci bežnej údržby opravuje, ale nestačí to. Ľudia majú pokoj dva tri dni a znova musia zatvárať okná, ak si chcú oddýchnuť od ustavičného hrkotania drevených dosiek a železných pásov.
Obojsmerný most pre chodcov aj autá
Radnica si nechala spracovať štúdiu, ktorá bude odrazom pre riešenie hlučného problému. Získajú odborný odhad nákladov na výstavbu nového mosta ponad Smrečianku.
„S ohľadom na ohlasy obyvateľov a intenzitu dopravy sa preto mesto Liptovský Mikuláš rozhodlo nechať vypracovať štúdiu, ktorá by posúdila predpokladané náklady na výstavbu nového obojsmerného mosta aj pre chodcov a nákladné autá,“ povedal Vladimír Poruben z útvaru cestnej dopravy na Mestskom úrade v Liptovskom Mikuláši.
„Je to zatiaľ len štúdia, ktorá napovie, aké budú náklady na výstavbu nového mosta. Podľa toho sa bude mesto rozhodovať, či vôbec a kedy pristúpi k realizácii,“ doplnil Poruben.